O ką man veikti namuose?

O ką man veikti namuose?

Šis karantino laikotarpis neturėtų tapti įkalinančiu. Prasmingiau būtų skirti laiko atnaujinti ar puoselėti pozityvius santykius su kitais ar išspręsti esamus konfliktus vienijančiu tikslu – įveikti šį virusą. Dabar yra tinkamiausias metas stiprinti santykius, kuriuos visuomet priimdavom kaip savaime suprantamus ir įprastai neskirdavom jiems pakankamai savo dėmesio. Taip pat, tai puiki proga skirti laiko refleksijai apie save, savo gyvenimą, poreikius bei vertybes, kurioms dabar, kaip niekada, galima skirti daugiau laiko. Vietoj to, kad nuolat kurstyti sau nerimą dėl to, kas galbūt nutiks ar nenutiks ateity, verčiau reikia susikoncentruoti ties šia akimirka, dabartimi.

O tam, jog karantino metu nešvaistyti laiko veltui, pateikiame keletą rekomendacijų, ką veikti, kol privalome likti namuose:

Skambutis draugui ar kitam artimam asmeniui – šis metas yra puiki proga atkurti ar pastiprinti esamus santykius;

Sportuoti namuose. Vaizdo įrašų platformoje „Youtube“ apstu vaizdinės medžiagos mankštoms bei įvairioms „sportuok namuose“ programoms. Taip pat šiuo laikotarpiu kineziterapeutai ir treneriai neretai perkelia savo veiklą į nuotolinę aplinką. Kadangi daug daugiau laiko praleidžiame namuose, dabar ypatingai svarbu būti fiziškai aktyviems. Sportas ar mankšta pasitarnaus ne tik kaip laiko praleidimo būdas, bet tuo pačiu gali pagerinti jūsų fizinę bei emocinę sveikatą, nuotaiką, miegą bei gyvenimo kokybę;

Skaitykit knygas. Visai neseniai vyko knygų mugė, tie kurie lankėtės joje, tikriausiai negrįžote tuščiomis. Pabandykite naują žanrą: romaną, detektyvą, poeziją, mokslinę literatūrą. Dabar pasiteisinimas, jog skaitymui paprasčiausiai neturite laiko nebetiks. Puikus metas atrasti ką nors naujo!

Ruoškite vakarines filmų ar serialų peržiūras. Karantino proga, „Netflix“ platforma patalpins papildomo turinio, kad būtų daugiau iš ko rinktis. Tai puiki proga nuveikti ką nors kartu su šeima ar antrąja puse;

Medituokite, užsiimkite joga ar dėmesingumo relaksacijomis. Tokia praktika yra naudinga, nes tai puikus būdas mažinti stresą, atsipalaiduoti, nuraminti lakstančias mintis bei sumažinti depresijos ar nerimo simptomus. Tyrimai rodo, jog tai gali padėti žmonėms geriau tvarkytis su atstūmimu bei socialine izoliacija, kas šiuo metu yra aktualu. Rekomenduoju išbandyti tokias (nemokamas) telefonines programėles kaip Pagalba Sau, Atsipūsk, Ramu. Šiose programėlėse rasite informacijos apie stresą, nerimą, depresiją, bei įvairiausių pratimų skirtų relaksacijoms, meditacijoms. Taip pat, įvairių panašių pratimų galite susirasti vaizdo įrašų platformoje „Youtube“;

Pabūkit gamtoje. Išeikit pasivaikščioti gryname ore, pvz. dviračių takais ar miške (žinoma, laikantis saugaus atstumo nuo kitų žmonių). Jeigu yra galimybė, pasiimkit ir keturkojį gyvūnėlį kartu pasivaikščioti! Ir ne, mūsų mieli augintiniai neperneša COVID-19. Taigi, grynas oras, fizinis aktyvumas ir natūrali vitamino D dozė? Kodėl gi ne?

Maistas! Pažadinkite ir atgaivinkite savo vidinį „šefą“! Puikus metas traukti receptų knygas ar semtis įkvėpimo iš internetinių receptų. Taip pat, vaizdo įrašų platformoje „Youtube“ jų yra be galo daug, pvz.: tokiuose kanaluose kaip Epicurious, Jamie Oliver, Gordon Ramsay ir daugelis kitų. Rekomenduojama vartoti daugiau produktų, tokių kaip: apelsinai, brokoliai, citrinos, česnakas, imbieras, kiviai, natūralus jogurtas, medus, morkos, svogūnai bei juodas šokoladas, kuriuose yra gausu gerųjų bakterijų, antioksidantų bei vitaminų A, C, E, D, K.

Miegokite! Žinoma ne visą dieną, tačiau šiuo, streso nestingstančiu laikotarpiu yra ypatingai svarbu, jog jūsų organizmas būtų pailsėjęs, rekomenduojama išmiegoti 7 – 8 valandas.

LRT portalas paruošė TOP 10 radijo laidų psichologinėmis temomis (spauskite ant pajuodinto teksto)

• Taip pat, norime pasidalinti nuostabia iniciatyva: Vilnietis moksleivis Marius Mikelionis su draugų kompanija sukūrė išsamų vadovą su patarimais paaugliams, ką veikti karantino metu (spauskite ant pajuodinto teksto). Vadove rasite įvairiausių veiklų, nuo stalo žaidimų ir šeimyninių veiklų iki asmeninių užsiėmimų ir origami (japoniškas popieriaus lankstymo menas) lankstymo bei virtualių muziejų. Patarimai kaip susirasti naują hobį, kuo užsiimti namuose ir t.t. Kaip rašo patys kūrėjai: „Sugalvota paauglių paaugliams, bet tinka ir tėvams“.

Teksto autorius – Roman Tolstokorov.

Parašykite komentarą